Kodu

9. osztály Programozás

„A Microsoft Kodu 2009. június 30-án jelent meg az XBOX LIVE Marketplace-en a Logo továbbfejlesztéseként. Az eredeti neve a Boku volt. A Kodu egy integrált fejlesztői környezetet tartalmazott. A Microsoft’s FUSE Labs által készített, modern 3D grafikát alkalmazó programmal a fejlesztők a 8 éves és az annál idősebb gyermekeket célozták meg. A kifejezetten játékok készítésére alkalmas Microsoft Kodu fejlesztőkörnyezet a vizuális programnyelv használatával segíti a kicsiket, nagyokat hogy a programozók gondolkodásmódját játékosan elsajátíthassák.”

kodu.elte.hu

A Kodu bárki számára ingyenesen letölthető. Saját magunk hozhatunk létre pályát, és népesíthetjük be különböző szereplőkkel. Készíthetünk szárazföldi vagy vízi világot is. A szereplők porgramozása grafikusan történik. A legtöbbnek van valamilyen speciális tulajdonsága: pl: a hajó fennmarad a vizen, a tengeralattjáró képes merülni is, a rover gurul és tárgyakat tud megvizsgálni stb… Ezekre célszerű figyelni játékok tervezésekor. Egész összetett játékokat is létre lehet hozni, akár több játékos labdajátékot, akár belső nézetes lövöldözőst is. (a kamerák-nézőpont helyzete is állítható)

Akvárium, pár szereplővel

akvarium

A teknős egy megadott útvonalon mozog az akváriumban:

kodu3

A szürke hal megeszi a tündérrózsákat:

kodu4

Készíthetünk többszereplős játékokat is, akár a klasszikus pongot is.

kodu5

A gépi ellenfél kódjának részlete:

kodu6